SEO & SEM to dziedzina w gronie branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak adekwatnie to mało kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeżeli nie obraca się wprost w temacie albo też przenigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie działania już na sam początek sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa idealnie kontroluje się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik sieci Internet wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najbardziej spełniają kryteria odszukiwania. Misją pozycjonera jest jednak sprawienie (w chwili obecnej poprzez funkcjonowania pozycjonerskie), żeby pomiędzy wyników wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 wyników organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, priorytetowo wtedy, gdy pozycjonowanie organizowane jest dla średnio skomplikowanych , a ponadto niełatwych fraz zasadniczych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi czasem włożyć w ten proces całe mnóstwo czasu i pracy, wykonać dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o zyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników Internetu, ażeby sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest zatem dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest PageSEO.