Prowadząc przedsiębiorstwo, dosłownie bardzo niezbyt duże, w dotychczasowych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie egzystencji w sieci dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niewielkich jednoosobowych firmach usługowych. Można dosłownie stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie powinno się także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. O ile jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy również bezpłatnych wizytówek. Należy jednakże pamiętać, że w sytuacji darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w większości nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w znaczącej liczbie sytuacji szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że częściej są niepowtarzalne, stworzone specjalnie dla danej firmy, nawet wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Dokładnie tak samo jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w znaczącej liczbie sytuacji otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w tekst tylko jednej, dwóch. Warto zdawać sobie sprawę, że pierwsze wrażenie jest najbardziej istotne, jeżeli już będziemy posiadać błędy, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie dobra strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Musisz także mieć świadomość tego dla jakiej grupy targetowanej naszych kontrahentów chcemy dotrzeć, gdyż przeciwnie będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych tak samo jak równieżnaczej dla kontrahentów na produkty powszechnego użytku, a całkiem inaczej dla produktów niszowych często elitarnych, ekskluzywnych. Trzeba też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można ażeby wręcz śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość Internautów. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy też prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można z całkowitą czyli stu procentową pewnością połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik woli oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w dużej liczbie przypadków mężczyźni i kobiety nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, niemniej jednak które żądają poprawnie wykonanej, fachowej usługi. W tej chwili poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług oraz dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale właściwie każdy chciałby spostrzec jak wygląda usługa którą oferuje.
