Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jedną z zaporowych przeszkód, które dla wielu osób oznaczają rezygnację z pozycjonowania, są koszty związane z tego rodzaju usługami. Nie ma bowiem co ukrywać, że nie należą one do najmniejszych, priorytetowo gdy pragniemy zamówić pozycjonowanie i usługi SEO dla strony firmy działającej w konkurencyjnej branży. Z drugiej strony nie trzeba natomiast w tej samej chwili rezygnować – pozycjonowanie również dobrze można przeprowadzić dla mniej konkurencyjnych i obleganych fraz, przynoszących nieco gorsze, ale nadal pozytywne rezultaty. Bardzo trudno niedwuznacznie określić koszty ponoszone na rzecz usług SEO, ponieważ ich wyliczenie uzależniony jest od szeregu różnorakich czynników, głównie rodzaju słów i fraz priorytetowych, dla których prowadzone są pozycjonowanie i usługi SEO. W koszty wliczają się bowiem nie tylko takie elementy w jaki sposób praca pozycjonera i czas poświęcony na optymalizację witryny, niemniej jednak też budowa zaplecza, zakup nowych, unikatowych tekstów a niekiedy również podmiana grafiki na bardziej tematyczną. Dlatego również koszty pozycjonowania dosłownie dla tej samej frazy mogą być różnorodne w współzależności od firmy dokonującej wyceny. Rozbieżności są zaś niewyobrażalnie ogromne: jedna firma za pozycjonowanie i cennik pozycjonowanie zażąda sumy astronomicznej, wykręcając się wysokimi kosztami tworzenia zaplecza, druga z kolei zaproponuje stawkę minimalną, by jedynie zdobyć klienta. Dlatego warto jest poszukać kilku ofert – w Internecie na blogach i stronach firmowych, forach tematycznych, wyliczyć ich średnią stawkę i dopiero później szukać firm, która zaproponuje zbliżoną do tej stawki cenę.

Comments are closed.