Dla pozycjonera próbujące wylansować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, aby wyświetlała się w wynikach wynajdowania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najważniejsze jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej też, żeby były to całkowicie naturalne linki lub perfekcyjnie takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google oraz mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.
Jednym ze możliwości na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych portalach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to na pewno typowe artykuły sponsorowane, jakie odnaleźć można na wielu wortalach internetowych, ale w każdej chwili zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner skutecznie ma możliwość unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niedużo wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasem wręcz jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.